18 Eylül 2016

Yeniden Büyükada


Her sene en az bir iki kez ziyaret ettiğim Büyükada bende hep nostaljik duygular uyandırmıştır. İlkbaharı, yazı ve sonbaharı ayrı güzel olur.



Yazları Mudanya'dan Büyükada'ya seferler düzenlenir, ben de mutlaka birine katılırım. Bize gemi turuyla yaklaşık 3 saat mesafedeki bu saklı cennet, faytonlarının tatlı koşuşturmacalı trafiğiyle, beyaz panjurlu ahşap yalılarının köşklerinin asaletiyle ağırlar misafirlerini.


Bana eski Türk filmlerini anımsatan Büyükada' da; chevron deseniyle 70'ler modasını yansıtan bu Mango elbiseyi giymeyi tercih ettim.




Bu kez bayram tatilinde gittiğim için ada bir hayli kalabalıktı. Faytonların önünde uzun kuyruklar vardı. Faytoncular talebi karşılayabilmek için atlarını dörtnala koşturuyordu.


Muazzam güzellikteki köşklerinin her biri yine birer sanat eseriydi adeta...


Adada ulaşım için bisiklet kiralamanız ve fayton turu yapmanız mümkün, ayrıca yürüyerek gezmek için de harika bir yer.



Sonbahar yaprakları dökülmeye başlamış...






Fotoğraftaki Surp Asdvadzadzin kilisesi 1856 yılında padişah fermanıyla inşa edilmeye başlanmış ve 1858'de hizmete girmiş. Günümüzde vakıf olarak kullanılıyor.


Mütevazi ada hayatından anlık bir kare☺







Büyükada'nın en görkemli eserlerinden biri olan Taş Mektep binası 150 yıl önce inşa edilmiş. Eskiden Büyükada İlkokulu olarak kullanılan yapı 30 yıldır terk edilmiş durumda.



Dik yokuşlara tırmanıp, etrafı inceleyip, yeni keşfettiğim tarihi sokaklarda fotoğraf çekerken zaman su gibi akıp geçti. Biraz soluklanmak için tekrar aşağı indim. Adada yeni mekanlar açılmıştı Dut Coffee Shop adında bir kahvecide oturup biraz mola verdim.


Latte içmeye niyetlenmişken yan masada gördüğüm bu şahane şeftalili smoothie' yi denemeye karar verdim. Serinlemek ve enerji tazelemek için harika bir seçim oldu. Ardından adadaki butikleri ve hediyelik eşya dükkanlarını gezdim .


Büyükada'nın en görkemli binalarından biri olan Splendid Palas otelin bahçesinde yer alan Chocowhite' ta Türk kahvesi içip, çilekli tart yiyerek turumu tamamladım.


Mudanya'ya dönerken geminin güvertesinde oturup gün batımını izlemek çok güzeldi.

Sevgilerimle


KIYAFETLER
Şapka: H&M
Güneş gözlüğü: Mango
Elbise: Mango
Sandalet: Mango